Stres i emocje - dlaczego przestajemy racjonalnie reagować?

Każdy zna dobrze sytuację, kiedy zdarzyło się stracić kontrolę nad swoimi emocjami. Jeśli nie straciliśmy panowania całkowicie, to przynajmniej w jakiejś części. Albo kiedy osoba, z którą prowadziłeś ważną rozmowę (kolega z pracy, przełożony, podwładny, klient czy po prostu ktoś bliski), była pod wpływem silnych negatywnych emocji i trudno było, a nawet nie dało się z nim/z nią rzeczowo rozmawiać.

Nagle przestają działać nasze umiejętności z zakresu komunikacji. Nie działa negocjacja czy zarządzanie ludźmi, które ćwiczyliśmy podczas licznych szkoleń, ani doświadczenie czy nasza praktyka zawodowa. Wszystko bierze w łeb. Co się wtedy z nami dzieje? Co dzieje się z naszym rozmówcą? Co zrobić, aby w takiej sytuacji móc rozmawiać merytorycznie i rzeczowo oraz osiągnąć zamierzony cel i co zrobić, żeby samemu nie „wkręcić się” i nie poddać emocjom?

  Aby uzyskać dostęp do pełnego materiału należy się zalogować/zarejestrować.

Współpracują z nami