Marketing emocji

 

Marketing emocji pojawił się w ostatnich kilku, czy kilkunastu latach. Jest to dziedzina wiedzy ukierunkowana na wywoływanie emocji u ludzi. Celem tego zabiegu jest wywołanie pragnień i działań, które działają na rzecz danego produktu.

Marketing emocjonalny bada emocje, które należy zaktywować, aby zaoferować produkty zgodne z tymi emocjami. Dlatego specjaliści ME dokładają starań, aby znaleźć obszar w umyśle klienta lub konsumenta, w którym będą oddziaływać na emocje. W ten sposób firmy kreują oczekiwania klientów poprzez wrażenia, jakie mogą odnieść.

Niedawno przeprowadzone badania naukowe potwierdziły powszechnie uznawany fakt, że w prawie 99 procent przypadków, kupujemy dany produkt w wyniku impulsu, uczucia lub emocji, bez  logicznego uzasadnienia.

Jak działa marketing emocji? 

W działaniach firm można wyróżnić kilka wyraźnych kroków:

- identyfikacja potrzeb i pragnień konsumenta,

- ustalenie relacji między ich potrzebami a niematerialnymi właściwościami produktu,

- strategia komunikacji, która umożliwi pozycjonowanie produktu w taki sposób, aby pokazać jego zalety.

Kluczem do tych wszystkich działań jest stworzenie relacji opartych na emocjach.

Konsumenci i ich emocje

Ekonomiści i naukowcy twierdzą, że ludzie są emocjonalni w szerokim zakresie działań , a Firmy wykorzystują tę wiedzę wpływając na decyzje konsumentów dotyczące zakupów.

 

Co więcej, specjaliści z dziedziny marketingu opracowali nową dziedzinę zwaną “neuromarketingiem”, który opiera się na badaniach mózgu i zrozumieniu nieświadomego wzoru, który reguluje proces zakupu. Eksperci twierdzą, że uwaga konsumentów skupia się na  produkcie dzięki tworzeniu obrazów wywołujących emocje. Im bardziej intensywne emocje, tym głębsze neurologiczne połączenie w mózgu konsumenta.

 

 

Marketing emocji można streścić jednym zdaniem - różnice między produktami jednej marki i drugiej opierają się przede wszystkim na uczuciach i emocjach. I trzeba to wykorzystać w procesie sprzedaży.  

(red.) 

Czytaj więcej 

  Aby uzyskać dostęp do pełnego materiału należy się zalogować/zarejestrować.

Współpracują z nami