PARTNERZY

Raport. Polski klient fitness

Raport portalu RazDwaSport.pl o polskim rynku fitness przygotowany na podstawie rozmów z przedstawicielami 1100 klubów w Polsce.  

Z Raportu portalu RazDwaSport.pl wynika, ze Polacy wydają na zajęcia sportowe średnio 115 zł miesięcznie i kwota ta wzrasta. To dowód na rosnące wymagania klientów, którzy coraz chętniej wybierają kameralne kluby fitness z indywidualną obsługą trenera personalnego, najlepiej – trenera z osiągnięciami.

Osoby przychodzące do klubów oczekują konkretnych efektów z podejmowanego wysiłku, doradztwa w ustaleniu planu treningowego oraz diety. Rynek fitness stara się sprostać tym oczekiwaniom. Coraz ważniejsze są udogodnienia w postaci sauny, masażu lub bawialni dla dzieci ćwiczących pań. Z sondy przeprowadzonej przez RazDwaSport.pl wynika, że najmodniejszymi zajęciami na rynku fitness jest crossfitt oraz treningi funkcjonalne. Wśród tanecznych propozycji nadal króluje Zumba wraz z różnymi odmianami. Pojawiają się nowinki (piloxing- połaczenie elementów tańca, pilatesu i boksu), ale klasyka trzyma się mocno.

Polacy mogą wybierać wśród wielu propozycji kierując się zarówno jakością, jak i ceną. W Polsce działa około 3 tys. klubów. To oznacza duże rozdrobnienie rynku. Najwyżej wyceniane kluby premium proponują bardzo kameralne warunki z ograniczoną liczbą członków, indywidualną opieką trenera w zakresie treningu i diety. Prysznice, ręczniki, środki higieny, sauna lub łaźnia, groty solne, strefy relaksu i inne udogodnienia, są tutaj normą a trening z gwiazdą może kosztować nawet ponad 1000 zł za godzinę. Podobnie kluby butikowe, które specjalizują się w określonej dziedzinie, np. cyclingu, crossfit lub treningach z wykorzystaniem specjalnych maszyn wspomagających ćwiczenia nowoczesną technologią. W klubach sieciowych, śmiało możemy liczyć na bardzo szeroką gamę modnych zajęć, różnorodne godziny treningów, różne ceny karnetów.

Jakie zajęcia wybierają kobiety 

Zajęcia, które wybierają kobiety to nadal treningi modelujące i wyszczuplające ciało, treningi funkcjonalne, tzw. jędrne pośladki, zgrabne uda i płaski brzuch. Panowie wciąż  najchętniej zapisują się na siłownię. Jednak okazuje się, że te schematy również się zmieniają. Panie zapisują się także na zajęcia ze sztangami, cenią sobie treningi typu tabata, cycling i już nie boją się pójść samodzielnie na siłownię. Panowie, chętniej niż kiedyś uczestniczą w zajęciach fitness. Wybierają treningi wytrzymałościowe.

Jak Polacy wybierają swoje kluby?

Duża konkurencja wśród klubów powoduje, że istotne w prowadzeniu biznesu w branży sportowej staje się korzystanie z różnorodnych źródeł dotarcia do klienta. Jednym z najmocniejszych kryteriów wyboru branych pod uwagę przez osoby szukające zajęć jest bliskość klubu fitness w stosunku do miejsca zamieszkania lub miejsca pracy. Klienci klubów chcą aby wyjście do klubu było łatwe i dotarcie do niego nie zabierało dużo czasu, lubią też zasięgnąć opinii znajomych i obejrzeć stronę internetową. Zwykle zanim klient wybierze konkretne miejsce, ogląda i czyta ofertę kilku klubów.

Polska jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się krajów w Europie, jeśli chodzi o rynek fitness. Dla coraz szerszej rzeszy osób, uprawianie sportu staje się stylem życia, a nie tylko modą, co oznacza, że potencjał dla klubów fitness jest nadal bardzo duży.

 

Joanna Kurda-Słodkowskawww.razdwasport.pl 

 

 

Współpracują z nami